ماهی کخو یا شانک صورتی

جمعه 10 تير 1401
15:36
امید

ماهی شانک صورتی یا ماهی کخو یکی از ماهیان لذیذ جنوب است که طرفداران زیادی دارد. با قرار دادن ماهی شانک در برنامه غذایی خود می توانید سلامت قلب خود را بهبود ببخشید. به دلیل نداشتن تیغ های آزار دهنده بهترین روش پخت برای این نوع ماهی سوخاری و شنیسل می باشد.

نام ماهی شانک

نام انگلیسی: Porgy Fish

نام بومی: کافر، کوفر، کوپر، زرد باله، کخو ، گوفر ، اوفر و گوپاه

ماهی شانک یکی از ماهیان لذیذ جنوب است که طرفداران زیادی دارد. با قرار دادن ماهی شانک در برنامه غذایی خود می توانید سلامت قلب خود را بهبود ببخشید. به دلیل نداشتن تیغ های آزار دهنده بهترین روش پخت برای این نوع ماهی سوخاری و شنیسل می باشد.

روش های پخت:

ماهی شانک یکی از انواع سوشی است و نام دیگر آن تای می باشد. به دلیل نداشتن تیغ های آزار دهنده بهترین روش پخت برای این نوع ماهی سوخاری و شنیسل می باشد.

ارزش غذایی:

وجود درصد بالای پروتئین در گوشت ماهی شانک موجب انرژی بیشتر برای فعالیت های فیزیکی می شود و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند . با قرار دادن ماهی شانک در برنامه غذایی خود می توانید سلامت قلب خود را بهبود ببخشید. از فواید مصرف ماهی شانک می توان به افزایش تراکم استخوان اشاره کرد و با جذب پروتئین کافی از خطر ابتلا به پوکی استخوان در امان می مانید.

مشخصات کلی ماهی شانک:

این نوع ماهی بدنی بلند و فشرده دارد. طول کوپر بالغ تا ۷۰ سانتیمتر می‌رسد. رنگ بدن کوپرها اکثرا نقره‌ای می باشد و روی سر آن‌ها تیره‌تر است. بالۀ مخرجی آن‌ها دارای ۳ خار و ۸ یا ۹ پرتو نرم است.

ماهی شانک در دریای مدیترانه، دریای سیاه و اقیانوس اطلس اقیانوس از جزایر بریتانیا به موریتانی، گاهی اوقات تا سنگال و جزایر قناری یافت می شود. آن ها در عمق شنی یا سنگی تا 200 متر زندگی می کنند و شکارچی فعال است واز ماهی های دیگر، مانند سفالوپودها تغذیه می کنند. ماهی بالغ می تواند به طول یک متر برسد و وزن آن تا 14 کیلوگرم باشد.رایج ترین روش صید این ماهی گرگور می باشد.


شکل کلی ماهی شانک صورتی

بدن ماهی شانک صورتی به صورت چهارگوشی بیضی شکل و پهن بوده و معمولا تا اندازه ‌ای بلند و در مقطع فشرده هستند. رنگ این ماهی سفید متمایل به خاکستری می باشد. سر این ماهی بزرگی بوده و گوشت زیادی هم دارد. به همین دلیل از سر این ماهی در انواع پخت استفاده زیادی می شود. دهان میانی این ماهی تا حدی مایل است و تقریبا قابل ارتجاع می باشد. دندان‌های این ماهی در هر دو فک و در یک یا چند ردیف به صورت پیش، نیش و یا به صورت دندان های ریز پراکنده در دهان هستند. دندان‌های اطراف آسیابی و مخروطی می‌باشند.


سرپوش آبشش این ماهی دارای یک خار کوتاه و کند می باشد. فلس‌های شانه‌ ای شکل دارد. باله پشتی ماهی شانک صورتی اغلب دارای 10 تا 13 خار و 10 تا 15 شعاع نرم می باشد. باله مخرجی ماهی شانک صورتی دارای 3 خار و 8 تا 14 شعاع نرم دارد. باله شکمی ماهی شانک صورتی یک خار و 5 شعاع نرم دارد. باله دمی عمیقا لبه دار بوده و باله سینه ‌ای دراز و نوک دار می باشد. رنگ باله ها و باله دمی ماهی شانک صورتی گاهی به رنگ زرد روشن دیده می شود. استخوان فک ماهی شانک صورتی هنگام بسته بودن دهان با غلافی پوشیده می‌شود. ماهی شانک صورتی 24 مهره دارد. طول این ماهی به 1.2 متر.(صد و بیست سانتیمتر) می ‌رسد.


[ بازدید : 295 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]