انواع سنسور اثر انگشت

پنجشنبه 28 بهمن 1400
17:36
امید

سنسور اثر انگشت نوری

قدیمی ترین نوع سنسور های اثر انگشت هستند. که این نوع سنسوراثر انگشت را مانند یک دوربین ثبت می کند این روش بر این اساس استوار است که سنسور با ثبت تصویری از اثر انگشت و به کمک الگوریتم هایی الگوهای منحصر به فرد روی سطح انگشت را تشخیص می دهد. زمانی که شما انگشت خود را روی حسگر قرار می دهید ، فضا بسیار تاریک می شود و ثبت تصویر انجام نمی شودبرای همین از یک ردیف LED به عنوان فلاش استفاده می شود تا محیط برای عکس برداری مناسب شود.بعضی از سیستم های حضور و غیاب با سنسورهای نوری یا اپتیکال کار می‌کنند. این نوع اسکنر با تاباندن نور بر روی سطح پوست، اثر انگشت را تشخیص می‌دهد.

سنسور خازنی

در این مدل سنسور از خازن استفاده میشود .سطح این سنسور، از پیکسل های خازنی ساخته شده است که ، وظیفه ثبت یک پیکسل از تصویر نهایی را دارد.با قرار دادن انگشت روی سنسور و تغییر ظرفیت خازن ها تصویر انگشت به شکل کاملی ذخیره می شود . مشکلی که سنسور اثر انگشت خازنی دارد این است که وجود آب یا ذرات خاک بر روی انگشت در تشخیص اثر انگشت ابهام ایجاد کند.

سنسور التراسونیک

جدیدترین نسل سنسورهای تشخیص اثر انگشت هستند. این نوع سنسور بسیار پیشرفته‌تر بوده و می تواند در آینده‌ای نه چندان دور، به‌طور کامل جای سنسورهای خازنی را بگیرند.

این نوع سنسور اثرانگشت با استفاده از عملکرد التراسوند مانند سونوگرافی از فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های سطح پوست، نقشه‌ای سه بعدی فراهم می سازد و آن را در حافظه دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی ثبت می‌کند. زمانی که فرد اثر انگشت خود را بر روی اسکنر دستگاه قرار می‌دهد، دستگاه با مقایسه‌ی اثرانگشت اسکن شده جدید با نقشه‌‌های قبلی موجود در حافظه، هویت فرد را تشخیص می‌دهد. این نوع سنسور دارای دقت عمل بالایی است . اگر انگشت با اسکنر فاصله داشته باشددر فرآیند عمل مشکلی ایجاد نمی شود و بدرستی کار می کند .

جهت خرید انواع دستگاه حضوز و غیاب با سنسورهای اثر انگشت می توانید از بخش زیر اقدام نمایید

خرید دستگاه حضور و غیاب با سنسور اثر انگشت




[ بازدید : 391 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]